Rims are made from long straight extrusions that are rolled into helical hoops from which they are cut to length. Rims are often drilled and anodized before being rolled into a hoop and therefore, the anodizing is already crazed when the rim is made. Micro-cracks in thick (hard) anodizing can propagate into the metal as a wheel is loaded with every revolution to cause whole sections of the rim to break out at its spoke sockets. In some rims, whole sidewalls have separated through the hollow chamber so that the spokes remained attached to the inner hoop and the tire on the outer one. In contrast, colored anodizing is generally too thin to initiate cracks.
As an example, Mavic MA-2 rims have rarely cracked except on tandems, while the identical MA-40 rims, with a relatively thin anodizing, have cracked often.
Eu realcei o facto de teres que perder o amor ao dinheiro. No money, no funny.@undernardo
esses aros saem a 523 euros, a montagem sai mais cara que as mavic lol
Epá cuidado com os aros carbono para pneu. Se não tiver qualidade suficiente o mais provável é que em tempo quente com travagens mais violentas, a pista de travagem vai à vida.
Portanto o ideal é:
- Se quer pneu com aros escuros - Mavic, Fulcrum ou Campagnolo (nestas duas últimas a roda é a mesma, só por dizer que a Campagnolo patentou o enraiamento traseiro G3).
- Se não é obrigatório a questão do pneu - Roda de carbono para tubular, já se conseguem soluções bem interessantes a preços porreiros.
- Se quer carbono e pneu - epá... Enve, Reynolds, Mavic.
Atenção que em caso de retenção pela Alfândega não são só 50€!
4% (taxa de importação) + 23% (IVA) + 46% (anti-dumping)
No minimo mais 70% do valor da compra para desalfandegar.
Se a encomenda for originária de Taiwan já não se paga anti-dumping.